Check This Out...

11.26.2008

Tha A List Analysis

Tha A Show is Tha A Show and there is nothing any other show can do about it. "Raw" has already screwed itself by having John Cena as champion, and still giving Batista lots of TV time. "SmackDown" will refuse to let Triple H fade from the main event.

ECW though, it appears as though they can do no wrong. The Extreme Rules matches make sense. The champion is over, and each opponent he has faced is over in as a heel or face, and each match brings something to the table. No throwaways on Tuesday nights.

I'm going to take a minute and talk about DJ Gabriel before I talk about the other things that happened throughout the night on ECW. Alicia Fox is the best part of his gimmick no doubt. With Edge and Vickie reunited (and it feels so good) on "SmackDown" they needed her somewhere and apparently this was the place.

Dude has the look no doubt about it. He has the moves. In the ring. The dancing though, that is white boy as white boy can be. Please stop it makes us all look bad. President Elect Obama wants a playoff in college football, can we also get a dancing ban on white guys in the fed?

I will say this, if that gimmick were to really take off, and it is somewhat funny, but I don't know if it's in a good way, it should have "Party Man" by Prince. I don't know if anyone was a fan of the original Tim Burton Batman, but the Prince track that Joker danced to would be perfect here.

The extreme rules match I alluded to earlier was very well done. Jack Swagger took about ten steps forward during that match. Tommy Dreamer took some brutal looking shots and bumps during the match and did a tremendous job in putting over Swagger.

In extreme rules matches sometimes the extremeness is neglected or at times taken too far. Extreme rules matches should be treated like Hell in a Cell and Casket matches. At one point they were associated with one to two individuals. Then everyone got in on the action. Tommy Dreamer should be the extreme rules guy and he is to an extent. They need to position someone to take that spot from him though, because TD doesn't have too much longer to go, if you ask me.

The Boogeyman made the second half of his long awaited return tonight. Sadly though it was interupting the best tag team of the 21st century. The Miz and Morrison were about to cut a solid promo until they were interupted. The thing though that put over the return of Boogey was Matt Striker at the announce table.

Again the commentary team deserves love, and the Boogeyman is just one example. Striker did a great job putting over the damage Swagger was doing to Dreamer, explaining not only that it hurt, but why it hurt. Grisham plays a very good straight man to Striker's comedy, and a solid play-by-play to his color. Best duo in the biz.

Mark Henry and Finlay have been battling on and off for what seems like years, and now more than ever their matches are solid. The two have contrasting styles if there ever were contrasting styles, but they make it work now. Henry has come a long way since he joined ECW, and Finlay is still a Grade A worker.

With Matt Hardy apparently set to face a challenge from Jack Swagger sometime soon Finlay/Henry seems like it could be a very solid feud for ECW not involving the strap, but this could have been the blow off, though I doubt that. Make the feud a little more personal and throw in a gimmick match before it ends though.

Quick results...
*Jack Swagger def. Tommy Dreamer
*DJ Gabriel def. Local
*Finlay vs. Henry ends in DQ


9 comments: on "Tha A List Analysis"

David said...

I loved the original batman..."I've given a name to my pain..."

bird said...

Well what do you know, there's now a written transcript of Dan "The Mouth" Lovranski's torturous interview with Austin Aries over at Lords of Pain... http://www.lordsofpain.net/news/2008_/1224529721.php

If you read the questions Dan are asking and just think for a second about how he comes across... just think! ... then it's quite mind boggling that this hobo is the lead host of Live Audio Wrestling. What's even more pathetic is the way Dan tries to make himself out to be smart and belittle the guy he just interviewed right after he hung up the phone and wished him 'continued success'. Someone should do a shoot interview with Austin Aries and ask him how enjoyable it was to be interviewed by Dan Lovranski - I'm betting he's another one of those wrestlers that will never come back to LAW because of one Dan Lovranski. The only solution to all this is to remove Dan Lovranski from the airwaves so that Live Audio Wrestling won't burn any more bridges. You gotta nip this thing in the bud.

bird said...

Well what do you know, I sent Austin Aries an email asking him about the interview he did with Dan Lovranski, specifically why he stiffed him with the kayfabe comments and if he would ever consider coming back. I'm working on getting Gotthorm to take a look at this in between litigation, but in the meantime take a look at what I got in reply. Here's Austin Aries:

"Lovranskis an ass. I was asked to do this interview to talk about ROH, not some other promotion. And as far as these guys saying im out of touch, theyre just upset cause i wouldn't talk to them like they're one of the boys.....cause they're not! I will gladly do another interview with them, but in studio only. If they have something they want to say about me they can do it in person to my face and not hide behind their telephones. And you can quote me and share this with whomever you like."

BigDaddy said...

bird. Fuck off.

Timmins_Masked_Man_ME said...

Hahaha....short,sweet and to the point....Well said Big Daddy Donnie!!!

Downtown said...

ECW was solid last night. The show in a whole is the perfect wrestling show. Three matches and a promo all in an hour.

I wouldn't say Boogey ruined MnM's promo, they got their couple of minutes and owned it (leaving with a fast, scared "be jealous" was gold). I'm biased cause I like Marty Wright and don't care if it's not a smark choice.

bird said...

Austin Aries was interviewed by Live Audio Wrestling's Dan "The Mouth" Lovranski on October the 19th. Lovranski tried to get Aries to talk about TNA, but Aries didn't want to. Here is a transcript of the interview:

Dan ”The Mouth Lovranski: Please welcome Austin Aries. Austin, how are you tonight?

Austin Aries: Doing well, how are you? Hear me alright?

Dan ”The Mouth Lovranski: Yeah, man, we can hear you. We’re doing good. Now because you’re one of those guys, Austin, who’s worked with both ROH and TNA I wanted to kinda get your thoughts on the two promotions and how they differ or how they’re similar to another?

Austin Aries: Well… obviously one is more based as a TV product and the other one is more of a DVD based product and obviously when you watch the products you see the philosophies on how they choose the entertainment is obviously different… and the other difference is I work for one company now and I don’t work for the other.

Dan ”The Mouth Lovranski: Mhehehehehe! Well… how do you feel about your time in TNA because there certainly wasn’t an easy going ride.

Austin Aries: You know, honestly I look at it now as kinda old news, and now it’s so long ago I kinda just focus on the now and the future and I try not to look back too much.

Dan ”The Mouth Lovranski: Uhh ahh, so… I have to ask you a couple of things though about TNA because I was always curious as to… ahh… especially when they gave you… you had the Austin Stars gimmick – was that a TNA production?

Austin Aries: No… No!

Dan ”The Mouth Lovranski: … Okay, so where did it come from?
Austin Aries: Ahh, you know the… I watched this tag team The Dixon Sexon Connection and this guy named Dan “Casual” Sexon, I was watching some of their tapes and it just kinda struck me as a great idea so I kinda ripped off his shtick a little bit and ran with it.

Dan ”The Mouth Lovranski: I see… so, ahh… that’s interesting ‘cause I thought it was something probably had come from TNA themselves, you know those kind of companies wanna own the character and such, right?

Austin Aries: Well they, you know, they approached about owning my name, Austin Aries, and I wasn’t really feeling that so… I came up with the idea of this character and I thought it was a little more TV friendly… at the time they were concerned that the X-Division guys weren’t standing out, they were a bunch of wrestlers but no one really had any characters, so you know I told them I was willing to roll the dice if they give me an opportunity so I held up my end of the bargain.

Dan ”The Mouth Lovranski: … And you feel that TNA didn’t hold up their end?

Austin Aries: I’m not saying that! I’m just saying that, you know, I wanted to try something different and, you know, it didn’t work out as well as I hoped.

Dan ”The Mouth Lovranski: Right, right… Now, when you asked for your release from TNA and went back to ROH, you were just basically fed up with the promotion and felt you weren’t being used properly… is that what happened?

Austin Aries: Ahh… you know, I can’t really get into too much detail about it, but at the end of the day I had a choice between where I wanted to, you know, kinda make the next couple of years of my career and I decided I wanted to stick with ROH… obviously at the time at the time ROH was going on PPV so, you know, TNA didn’t want to have their talent… ahh, prevent my future with ROH at that point so I kinda had to make a decision as to where I wanted to make my bed for the next couple of years and I decided to stick with ROH.

Dan ”The Mouth Lovranski: Right on… Now I’m assuming eventually though that you would like to make your way up into the WWE… I mean, that is probably every wrestler’s dream, right?

Austin Aries: Every wrestler’s dream is to make money, and obviously that’s the place where you can make money so obviously it’s the place I’d like to be if the situation presents itself… but at the end of the day I love wrestling and I like making money doing it, and if I can do those two things I’ll do that anywhere I can do that.

Dan ”The Mouth Lovranski: Now what is it about ROH that that you that that works personally for Austin Aries, because I get the the impression that it’s it’s something about the promotion the way the work that keeps you there?

Austin Aries: Ahh, I like having some creative input into what I do, not only in the ring but as far as outside the ring as well… I think it’s a place where everyone’s opinion is valued and seeked out… you know, at the end of the day, you have the office make decisions but I feel like they take the input of the boys because they understand that we are not a bunch of idiots and we have some good ideas ourselves so… that works for everybody and that makes it fun because you have a lot more invested and staked in what you’re doing.

Dan ”The Mouth Lovranski: Right, right. So it’s more of a… it’s more of a… a group working for the common goal rather than everybody battling to be on top?

Austin Aries: Exactly, you know, there’s no one there just cashing a paycheck – everyone’s there because they’re passionate about what they do, you know, it’s a place where they can go out and express their artistic freedom as they see fit.

Dan ”The Mouth Lovranski: Right… So, ahh, you’ve already done the the one show here in Toronto back in July, ahh… you know huge sellout, big crowds, ahh… I expect we’re gonna see more of the same this next show here… have we got… do we know who you’re working with for the Toronto show, Austin, or no?

Austin Aries: Ahh… I’m not sure. Do you guys know…?

Dan ”The Mouth Lovranski: Well, we have a couple of the matches here. We know that Nigel is supposed to defend the title again against Necro Butcher… Jerry Lynn is wrestling… but I haven’t seen anything written written or established for you yet.

Austin Aries: Hmmm… well I’m not exactly sure if it hasn’t been announced, but I have a feeling that Jimmy Jacobs is probably gonna have his hand in it or something with The Age Of The Fall, because I can’t seem to get them out of my hair and vice versa, so until we kinda settle that score I imagine that I’m gonna have my hands full with them.

Dan ”The Mouth Lovranski: Right. Now, the last time you were here, because you worked the tag match with Jay, against Age of the Fall and… that match was absolutely, you know, crazy… all over the arena, ahh… is there anything, like when do you prefer the kinda crazy stunt filled matches like that or are you more of a one-on-one type – what’s your favorite?

Austin Aries: Ahh, you know, I appreciate all kinds of matches. Obviously I had a successful singles run in ROH and anytime focusing on the ROH titles is something I enjoy doing. Ahh, I enjoy tag wrestling., had a lengthy run now with Roderick Strong doing tag wrestling so I’ve always enjoyed that, ahh… and right now I just seem to be really caught up in a feud with Jimmy Jacobs and anytime there’s that kinda hatred and, you know, real intense bloodshed and violence… that’s what’s gonna happen, so…

Dan ”The Mouth Lovranski: Ahh, so… hahahaha… so you don’t honestly… that’s more wrestling promo than anything else, I mean you two obviously don’t hate each other, right?

Austin Aries: Ahhh, have you seen the guy?

Dan ”The Mouth Lovranski: Naah… well, yeah.

Austin Aries: You seen his haircuts?

Dan ”The Mouth Lovranski: Yeah.

Austin Aries: You seen his eye make-up?

Dan ”The Mouth Lovranski: …. Uhh… yeah, I mean it’s ahh… tshehehehehe… Yeah, we’ve seen all that, we’ve seen all that stuff, ahh…

Austin Aries: Not a big fan…

Dan ”The Mouth Lovranski: I guess not… obviously not…. Well, ahh… have ahh… has ROH done… I’m I’m sorry I’m not sure… has ROH done a show in Montreal before, is this their first show in Montreal?

Austin Aries: For me it’s gonna be the first time in Montreal.

Dan ”The Mouth Lovranski: So what have you got planned for the fans in Montreal to kinda give… make the big bang, first impression?

Austin Aries: Well, you know, every time the people know they’re gonna get their monies worth because, you know, every guy that comes out there in their match is out there to entertain, you know, and no one is gonna leave anything in the ring, you know, as I said before noone’s there to collect a paycheck, ahh… so, you know, I’m not gonna give away any secrets or surprises, but every time we come to a new venue, to a new town, we like to put on a great show to make sure those people come back, we always like to throw in a surprise so I’m sure it’s gonna be more of the same and, ahh… too see it, you gotta buy a ticket to get there Live.

Dan ”The Mouth Lovranski: Alright Austin, I wanna thank you so much for joining us tonight, ahh… November the 7th in Montreal, November the 8th here in Markham Fairgrounds, ROH returns to Canada. Thank you Austin, and continued success.

Austin Aries: Thanks guys. Take care.

Dan ”The Mouth Lovranski: Alright….

Timmins_Masked_Man_ME said...

Okay bird, so what`s your point???

Gotthorm said...

i gave up on dan lovranski, i just can't seem to get his attention. i guess ill never get laid, but thats ok, i have a new cause. im passing around a petition to get bird some pussy. together we can be strong, and get bird laid so that he gets a life and stops transcribing interviews and flaming. if you want bird gone, reply with "bird is the word".